Foto: Marcel Kliment | Text pod foto: Čistý a svojský dizajn, výborný motor, správne jazdné vlastnosti či bezkľúčový štart nás posunuli k motocyklu Indian, ktorý prvý raz vyrobili pod touto značkou ešte v roku 1901. Aj o tom bude reč v jednom z ďalších príspevkov, a to práve zásluhou nášho vzácneho sprievodcu JUDr. Romana Pudu z Olomouca, ktorý nás upozornil aj na Blough superior, ako vzácnu ozdobu výstavy historických motocyklov v spomínaný deň v priestranstvách Kúpeľov Dudince. Nechýbal tam ani mnohými svetovými titulmi ovenčený pretekársky motocykel MV Augusta, ktorý sedlal legendárny mnohonásobný majster sveta Giacomo Agostini.
Nádherná reč sa šírila v sobotu 29. júna Hontom. Azda najviac v areáli Kúpeľov Dudince, kde sme počítali návštevníkov znova na tisíce. A znova sme sa so zápisníkom presvedčili, že na svete je jedna reč, ktorej všetci rozumejú. Je to jazyk nadšenia, vecí urobených s láskou a chuťou, túžbou dosiahnuť to, o čom snívame alebo čomu veríme.
Aj vďaka tomu sme mali možnosť pristaviť sa napríklad pri elegancii historických motoriek a automobilov z 20. storočia, ochutnať špeciality a zvláštnosti kuchyne Hontu a dozvedieť sa mnoho noviniek, zaujímavých vecí i nevšedných súvislostí zo života. Napríklad aj z ochotníckeho divadla. Ale nepredbiehajme. Na tejto snímke motocyklového nadšenca z Dudiniec, Marcela Klimenta, vidíme sedieť na motorke Indián pána Romana Pudu. Vďaka jeho znalostiam sme si mohli uvedomiť, že mnohí ani nevieme, čo do Dudiniec a na Hont za posledné 3 roky sústredil fanatik a nadšenec historických motocyklov a automobilov, dudinský rodák Vladimír Brza. Nechajme však hovoriť JUDr. Romana Pudu z Olomouca, ktorý na úvodnom zábere tejto informácie sedí na svojom historickom tátošovi Indián:
„Návštevník má možnosť dnes vidieť v týchto priestoroch absolútnu historickú špičku motocyklov sveta. Také zoskupenie historických motoriek, ktoré vyrobili v Anglicku, Amerike či Nemecku, počnúc prvými rokmi 20. storočia, nevidia na mnohých iných výstavách sveta. Nič zaujímavejšie v tomto smere nemôže byť.“
Žasli sme. So zápisníkom v ruke sme mali možnosť z blízka si všímať, ako pozorne si prehliada jeho Indiána prešovský „fajnšmeker“ historických automobilov a motoriek Miroslav Molčan (na snímke v pokľaku). On má vo svojej garáži zaparkovaný Mercedes s rokom výroby 1934, ale tvrdí, že v Dudinciach sú dnes aj staršie vyrobené automobily. Nechýba medzi nimi ani povestná bugatka, známa z historických filmov s legendárnymi Laurym a Hardym.
Vravíte, že aj vy by ste prijali ponuku navštíviť tú nevšednosť, ktorá zdobila v sobotu 29. júna toho roku kúpeľné mestečko Dudince i podstatnú časť Hontu? Nuž, v jednom z najbližších dní sa všetko objaví reportážnou formou i fotoobjektívom nie len v našom magazíne, ale tiež v širších súvislostiach aj na známom internetovom portáli www.sportlandia.sk
Aj tam sa bude môcť čitateľ dozvedieť, že to, čo chceme povedať, by malo prejsť viacerými bránami: bránou pravdy, bránou dobroty, bránou úžitku a hlavne bránou nášho srdca. Ak to, čo chceš povedať, nie je pravdivé, dobré ani užitočné a neodvíja sa od reči vlastného srdca, potom je lepšie nechať si to iba pre seba. Aj z tohto súdka o tom bude v reportáži okrem iných hovoriť napríklad i známy šéfkuchár Martin Korbelič, ktorý tú nevšednosť v Dudinciach moderoval.